|
|
 |
 |
 |
Keywords for this topic
|  | |  |
|
the, same, loucif, ring, would, champion, haman, again, people, may, against, years, make, boxing, fight
|
|  |  |  |  |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
|
|
|
|
 |
Loucif Haman, "IF it again, I would do the same!"
|  | |  |
|
moorer
P4P Champ
| Users Information |
|
| Posts: 366 |
| Joined: Sat Oct 16, 2010 1:18 pm |
| Location: dreux |
| Group: Registered users |
Country: |
| Age: 41 |
Favorite Fighter: Mike McCallum vs Saïd Skouma |
|
His name still resonates in the minds of fans of the great Parisian evenings of the golden age of the noble art; his name? Hamani Loucif *! Time for an interview as intense as rare, the great boxing champion Algerian NetBox was told about his past, his view of the current boxing, his life and his passionate life devoted to the "noble art", its fighting ... He witnessed the great legends of the ring with ease and confidence that gives the talent and courage. Netbox has the opportunity while in Paris to discuss with him throughout his impressive career, a way of paying tribute to the "big" name of the Algerian professional boxing, which has radiated throughout the world.
NB: In retrospect, what remains there of your boxing career high level? My career has opened doors and especially the recognition of the Algerian state, I had the honor to represent my country as part of my job at the Foreign Ministry, I am now retired. My only regret is not being able to really get involved more in boxing in my country but the current structures do not tempt me to commit myself as I usually do that is to say fully . NB: What's your best memory of combat? It's the fight I did against the U.S. Emil Griffith in Paris September 9, 1976 in 10 rounds and I won the champion points.Ce played 20 World Championships WBC, WBA, in middleweight category , and was 10 times sacred. The last fight he fought was held in Monaco against Carlos Monzon, hard fight he lost on points. NB: What was the hardest fighting and worst memory? This is the fight against Hagler in 1980, I had not made any serious preparation. I had just spent two years without a fight and I was faced with the need to accept this fight ... As for the fight itself, I could not cancel because there was a significant financial challenge and a large sum to be repaid in case of withdrawal, the more they changed me judges, referees and the battlefield ..... !
NB: What do you think of this sentence of Mohamed Ali "My victories helped a lot, but I have even more to my losses because they pushed me to work harder" (excerpt from the book "the soul the butterfly, "Muhammad Ali) Every defeat pushes the training, to question.
NB: Tell us about your career "amateur"? I made a great amateur career: 163 fights, with 3 losses and 1 draw. I was seven-time champion from Algeria, North African champion, gold medal at the All Africa Games, gold medal at the Mediterranean Games, and I participated in the Munich Olympics in 1972, blackened by the events of "Black September "(I was declared defeated in the quarterfinals against Mr Alan Minter, who was bronze medalist in weight super-welterweight world champion, and then turned professional in average weights thereafter.
NB: What is today Loucif Hamani of high-level professional boxing? Unfortunately professional boxing has no level. The only boxers who stand out are the Americans. Note: Your meeting with Carlos Monzon? I served him sparring partner, and at the end of sparring, he told the press "next time I come to Paris, to my preparation, bring me a sparring partner and not a ghost." He made this statement because during six rounds of sparring, he had not touched once, and he took off his gloves directly.
NB: In your opinion, would have earned between Monzon / Hagler? These are two legends of boxing: Hagler is very dangerous and is very strong, Monzon is an effective hitter, so it's very hard to make a prognosis.
NB: What makes a "great fighter"? The style, type, the ability to cash.
NB: What led you to boxing and to the heights of the "noble art"? I was young and feisty but my father did not want me to do with boxing. My uncle was a boxer and instead of going to school, I was watching my uncle and little by little I did the workouts. My first coach was called Julien Teissonier I never left since I started boxing at the age of nine, and yet I have had many proposals such as manager, Phillipe Filippi, Jean Bretonnel José Jover. NB: What do you think is the Algerian? There are many seeds champions but unfortunately they are not well supported, they lack sparring partners and most of the time they are on their own to manage their careers.
NB: What are your favorites among the hopefuls? Sofiane Cherfioui Chebah and Ali Note: Your son Rachid Hamani has brilliantly illustrated in France team? How do you feel? What advice you give? How has he made his choice? For the moment I could not really advise because I am usually in Algeria and he trains in France but later I hope to do when the stakes are consistent respecting of course, other people who lead.
NB: After Loucif Hamani and Mohamed Benguesmia, how is this boxing Algerian? Very bad! Yet there are many young talents, capacities, but unfortunately the federal authorities are not able to establish strategies for the development of boxing career plans for young people, and when there are competent people in the field, they are unwelcome, such as Nasser and Yefsah Aiouaz Karim, both competent and qualified, the prevailing spirit, promotes division rather than cooperation "is the world upside down!" ! NB: Why, despite the natural qualities of athletes and the enthusiasm of young Algerians for boxing (after football), the game fails to produce champions, to "names"? Same problem: there are not enough competitions, career programs, young people manage their own careers with their own ..... and end up getting discouraged ... ! NB: What are your interests off the boxing? I am interested in the idea of setting up training centers to develop support for boxers, but without the skills needed to really change the boxing, the implementation of these structures is useless. I listen to much music, especially Matoub Lounes, Lounis Ait Idir and Menguelet.
NB: If we had to change something in your sports career, what would it be? I have nothing to change, so do it again, I would do the same thing. NB: What is the message of the great Loucif Hamani, in 2011, youth, boxing, and fate of young champions? Boxing is a sport that asks a lot of perseverance, success through work and relationships of trust between the boxer and his trainer. The future of youth through boxing, I see it in the competence, openness to progress, to the references of the top boxing without limitation, the career of a talented boxer who represented his country in the world must be respected and supported like a true ambassador of national pride through its sport. This is the my wish for 2011 !!!!!
* Biography Express:
Name: Haman Name: Loucif Born May 15, 1950 at Igoufaf (Kabylie), Algeria. Began boxing at age 9. 1973: Gold All Africa Games. 1976: African champion title 1976: won a fight in 10 rounds against Emil Griffith 1980: Battle lost against American Marvin Hagler. 2005: He receives the "Gold Glove" for his entire career.
|
| Fri Dec 16, 2011 4:16 pm |
|
 |
|
|
|
 |
Share on ... |
|
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|  |  |  |  |
 |
|  | |  |
|
moorer
P4P Champ
| Users Information |
|
| Posts: 366 |
| Joined: Sat Oct 16, 2010 1:18 pm |
| Location: dreux |
| Group: Registered users |
Country: |
| Age: 41 |
Favorite Fighter: Mike McCallum vs Saïd Skouma |
|
 Re: Loucif Haman, "IF it again, I would do the same!"
LOUCIF HAMANI : "SI C'ETAIT A REFAIRE, JE REFERAIS LA MEME CHOSE !"
Son nom résonne encore dans la mémoire des passionnés des grandes soirées parisiennes de l'age d'or du noble art; son nom? Loucif Hamani * ! Le temps d’une interview aussi intense que rare, l’immense champion algérien de boxe s’est confié à NetBoxe sur son passé, sa vision de la boxe actuelle, sa vie passionnée et sa vie consacrée au « noble art », ses combats... Il a côtoyé de grandes légendes du ring avec la simplicité et l’assurance que confère le talent et le courage. Netboxe a profité de son passage à Paris pour évoquer avec lui le fil de son impressionnante carrière, une façon de rendre hommage à ce « grand » nom de la boxe professionnelle algérienne, qui a rayonné partout dans le monde.
NB: Avec le recul, que reste-t-il de votre carrière de boxeur de haut niveau ? Ma carrière m'a ouvert des portes et principalement la reconnaissance de l'état algérien; j'ai eu l'honneur de représenter mon pays dans le cadre de mon poste au ministère des affaires étrangères; je suis actuellement en retraite. Mon seul regret est de n'avoir pu vraiment m'investir davantage pour la boxe dans mon pays mais les structures actuelles ne me tentent pas pour m'engager comme j'ai l'habitude de le faire c'est- à- dire entièrement. NB: Quel est votre meilleur souvenir de combat ? C'est le combat que j'ai fait contre l'américain Emil Griffith à Paris le 09 septembre 1976 en 10 rounds et que j’ai gagné aux points.Ce champion a disputé 20 championnats du Monde WBC, WBA, en catégorie poids Moyens, et il a été 10 fois sacré. Le dernier combat qu’il a disputé s’est déroulé à Monaco contre Carlos Monzon, combat qu’il a perdu difficilement aux points. NB: Quel a été le plus dur combat et le plus mauvais souvenir ? C'est le combat contre Hagler en 1980; je n'avais pas fait de préparation sérieuse. Je venais de passer deux ans sans combattre et j'étais devant la nécessité d'accepter ce combat... Quant au combat lui-même, je ne pouvais pas l'annuler car il y avait un enjeu financier important et une grosse somme à rembourser en cas de désistement; de plus ils m'avaient changé les juges, les arbitres et le lieu du combat..... !!
NB: Que pensez-vous de cette phrase de Mohamed Ali " Mes victoires m'ont beaucoup apporté, mais je dois encore plus à mes défaites parce qu'elles m'ont poussé à travailler plus dur" (extrait du livre "l'âme du papillon", de Mohamed Ali) Chaque défaite pousse à l'entraînement, à se remettre en question.
NB: Parlez-nous un peu de votre carrière "amateur"? J'ai fait une carrière amateur extraordinaire: 163 combats, dont 3 défaites et 1 match nul. J'ai été 7 fois champion d’Algérie, champion Maghrébin, médaille d'or aux Jeux Africains, médaille d'or aux Jeux Méditerranéens, et j'ai participé aux Jeux Olympiques de Munich en 1972 noircis par les événements de «septembre noir" (j'ai été déclaré vaincu en quart de finale contre Mr Alan Minter qui fut médaillé de bronze en poids super-welters et puis champion du monde chez les Professionnels en poids moyens par la suite.
NB: Que pense aujourd'hui Loucif Hamani de la boxe professionnelle de haut niveau ? Malheureusement la boxe professionnelle n’a plus de niveau. Les seuls boxeurs qui sortent du lot sont les Américains. NB: Votre rencontre avec Carlos Monzon ? Je lui ai servi de sparring -partner, et à la fin du sparring, il a déclaré à la presse "la prochaine fois que je viens à Paris, faire ma préparation, ramenez-moi un sparring- partner et non pas un fantôme". Il a fait cette déclaration parce que pendant six rounds de sparring, il ne m'avait pas touché une fois; et qu’il a enlevé directement ses gants.
NB: D'après vous, qui aurait gagné entre Monzon/ Hagler ? Ce sont deux légendes de la boxe: Hagler est très dangereux et frappe très fort; Monzon est un frappeur efficace, donc c'est très dur de faire un pronostic.
NB: qu'est ce qui fait un "grand boxeur"? Le style, la frappe, la capacité d’encaisser.
NB: Qu'est qui vous a poussé vers la boxe et vers les sommets du "noble art"? J'étais jeune et bagarreur mais mon père ne voulait pas que je fasse de la boxe. Mon oncle était boxeur et au lieu d'aller à l’école, j'allais regarder mon oncle et peu à peu j'ai fait les entrainements. Mon premier entraineur s'appelait Julien Teissonier que je n'ai jamais quitté depuis que j'ai commencé la boxe à l’âge de neuf ans, et pourtant j’ai eu de nombreuses propositions de manager tels que, Phillipe Filippi, Jean Bretonnel, José Jover. NB: Que pensez-vous de la relève algérienne ? Il y a beaucoup de graines de champions mais malheureusement ils ne sont pas bien pris en charge ; ils manquent de sparring-partners et la plupart du temps ils sont livrés à eux-mêmes pour gérer leurs carrières.
NB: Quels sont vos favoris parmi les espoirs ? Cherfioui Sofiane et Chebah Ali NB: Votre fils Rachid Hamani vient de s'illustrer brillamment en Equipe de France? Quel est votre sentiment? Quels sont les conseils que vous lui donnez? Comment a-t-il fait ses choix ? Pour le moment je n'ai pas pu vraiment le conseiller parce que je suis le plus souvent en Algérie et qu’il s'entraine en France mais plus tard, j’espère pouvoir le faire quand les enjeux seront conséquents en respectant bien sûr, les autres personnes qui l’entraînent.
NB: Après Loucif Hamani et Mohamed Benguesmia, comment se présente la boxe algérienne ? Très mal !! Pourtant il y a beaucoup de talents chez les jeunes, de capacités mais malheureusement les instances fédérales ne sont pas aptes à établir des stratégies pour le développement de la boxe, des plans de carrières pour les jeunes, et lorsqu'il y a des personnes compétentes dans le domaine, ces dernières sont mal accueillies comme par exemple Nasser Yefsah et Aiouaz Karim, tous deux, compétents et diplômés; l'esprit qui règne actuellement, favorise la division au lieu de la coopération " c'est le monde à l'envers" !! NB: Pourquoi, malgré les qualités naturelles des sportifs et l'engouement des jeunes algériens pour la boxe (après le football), ce sport ne parvient pas à produire des champions, à faire des "noms"? Même problème : il n'y a pas assez de compétitions, de programmes de carrières ; les jeunes gèrent seuls leurs carrières avec leurs propres moyens.....et finissent par se décourager... ! NB: Quels sont vos centres d'intérêt à côté de la boxe? Je suis intéressé par l’idée de mettre en place des centres de formation pour développer la prise en charge des boxeurs ; mais sans les compétences nécessaires pour faire vraiment évoluer la boxe, la mise en œuvre de ces structures ne sert à rien. J’écoute beaucoup la musique, surtout Matoub Lounes, Lounis Ait Menguelette et Idir.
NB: S'il fallait changer quelque chose à votre carrière sportive, qu'est-ce que cela serait ? Je n'ai rien à changer ; si c'était à refaire, je referais la même chose. NB: Quel est le message du grand Loucif Hamani, en 2011, pour la jeunesse, la boxe, et le devenir des jeunes champions ? La boxe est un sport complet qui demande beaucoup de persévérance; la réussite passe par le travail et des relations de confiance établies entre le boxeur et son entraîneur. L’avenir pour la jeunesse à travers la boxe, je le vois dans la compétence, l’ouverture vers le progrès, vers les références de la boxe de haut niveau sans restriction ; la carrière d’un boxeur de talent qui représente son pays dans le monde se doit d’être respectée et soutenue comme celle d’un véritable ambassadeur de la fierté nationale à travers son sport. C’est le souhait que je formule pour 2011 !!!!!
* Biographie Express:
Nom : HAMANI Prénom : Loucif Né le 15 Mai 1950 à Igoufaf (kabylie), Algérie. A commencé la boxe à l’âge de 9 ans. 1973: Médaille d’or aux Jeux Africains. 1976: Titre de champion d’Afrique 1976: gagne un combat en 10 rounds contre Emil Griffith 1980: Combat perdu contre l’Américain Marvin Hagler. 2005: Il reçoit le « gant d’or » pour l’ensemble de sa carrière.
|
| Fri Dec 16, 2011 4:17 pm |
|
 |
|
|
|
 |
 |
|
|  |  |  |  |
 | Who is online |  | |  |
 |
In total there are 0 users online :: 0 registered, 0 hidden, 0 bots and 0 guests
Most users ever online was 131 on Mon Dec 05, 2011 11:26 pm
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests based on users active over the past 30 minutes
|
|  |  |  |  |
 |
Legend
|  | |  |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
| |
|
|
|  |  |  |  |
 |
|
|
|
 |
 |
|